Powered By Blogger

2011. február 27., vasárnap

Nem dönthetem én el

Pánti Mária


Pánti Mária: Nem dönthetem én el

Nem dönthetem én el,
Hogy anyám,vagy apám
Ölébe hajtom le fejem.
Az egyik nem is volt,
A másik túl hideg.

Nem dönthetem én el,
Hogy örülhetek-e,
A sors ajándékainak
Melyet gyakran visszavett,
S ezzel észhez térített.

Nem dönthetem én el,
 Hogy hol tanuljak
Mivé legyek,ha leszek...
Nagy, nekem csak nőni kellett
Ahogy az odvas fából az új mag.

Nem dönthetem én el,
Hogy mit szeressek,
Kit keressek,mit figyeljek
S a világra táruló tekintet
Egyszer csak mindent filmre vett.

Nem dönthetem én el,
Hogy mit mondhatok kinek.
Csak embernek kellett maradni
Ha csak ezt tudtam adni
Nem maradt,csak ennyi.

Nem dönthetem én el,
Veszek e maskarát,játszom
S veletek sírok,vagy nevetek
Egyetlen dologban dönthetek,
Megállok-e itt ,vagy tovább megyek.

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Néha szembe kell néznem az igazsággal, s azáltal, hogy leírom, lezártnak tekinthetek egy ügyet..
    Én nem akarok tüskéket és hátamon cipelt súlyos haragokat. Én csak szeretni akarok. De ehhez meg kell szabadulnom minden keserűségtől. Ebben segít az írás.
    marcsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Marika!

    "Néha szembe kell néznem az igazsággal, s azáltal, hogy leírom, lezártnak tekinthetek egy ügyet.."

    Ez így igaz,ha későn nézel vele szembe annál
    nehezebb lesz tisztán látnod.Idő kell hozzá hogy
    szembesítsd magad egy nehéz problémával,és ha a
    probléma nagyon nehéz akkor még több idő.
    Kell egy kis érettség ezt az élet hozza,de kell
    egy kis empátia a másik iránt hogy igazán meg
    tudd ítélni a múltat.
    Tudod mikor az ember 10 éven keresztül heti
    90-100 órát dolgozik és egyedül van, akkor nem
    tehet mást mint önvédelemből távolságtartó lesz.
    Ezzel legjobban azokat és saját magát bünteti
    akik érdekében teszi amit tesz/tett.
    Nagyon sajnálom hogy nem találtam meg a közös
    hangot veletek pedig minden vágyam ez volt.
    Kérlek hidd/higgyétek el nekem hogy mindent
    ennek érdekében tettem.
    Te ismered a történetemet tudod milyen nehéz
    életem volt sok mindent elrontottam,de talán
    pár szép emléket sikerült hagyni amire lehet
    mosolyogva emlékezni.

    VálaszTörlés
  3. Persze Apu,

    Nincs is ezzel semmi baj. Azt gondolom, hogy illendően meg is köszöntem, de ez mindegy. A baj ott volt, hogy sokáig nem voltam hajlandó emlékezni, csak a jó dolgokra, és nem értettem, hogy akkor mi a baj velem, hiszen minden olyan jó volt....
    De mára már megtanultam foglalkozni a kevésbé jó dolgokkal is.
    Amit írtam, nem bántásból írtam, a további félreértések elkerülése végett.
    Amit értünk tettél, senki nem vitatja el tőled. És tudom, hogy nehéz volt neked, emlékszem mindenre.
    Az empátia hiányával engem igazán nem lehet vádolni. Vagy mégis? Akkor sajnálom

    VálaszTörlés
  4. Nem akartalak megbántani nem vádollak empátia
    hiányával, akkor nem lenne háromlábú kutyád.
    Talán rosszul fogalmaztam,talán lehet hogy nem
    ismerlek igazán?
    Talán neked van igazad? Két ember két világ.

    VálaszTörlés